۹ چیزی که باید دربارهٔ کانون انجیل بدانید

چه صفحۀ ما را به‌طور مرتب می‌خوانید چه برای اولین بار وارد این سایت شده‌اید، باید ۹ نکته را دربارۀ TGC (کانون انجیل) بدانید:

۱. کانون انجیل (TGC) با پیشبرد خدمت انجیل‌محور به مسیحیان و کلیسای محلی خدمت می‌کند و منابعی انجیل‌محور برای کلیسای جهانی فراهم می‌سازد. TGC تلاش می‌کند که به پنج طریق به این مهم دست یابد: ۱) متمرکز کردن کلیسا بر انجیل عیسی مسیح، ۲) گرد هم آوردن ایماندارانی هم‌فکر که می‌خواهند خدمت انجیل‌محور انجام دهند، ۳) تجهیز مسیحیان با مطالبی عمیق و مرتبط برای زندگی و مطالعه، ۴) فراهم نمودن ابزارها و مطالب کتاب مقدسی و تعلیم و تربیت برای کلیسای جهانی و ۵) نوآوری از طریق ابتکاراتی که انجیل را با زندگی روزانه پیوند می‌زند.

۲. خدمت TGC شامل این موارد است: شورای شبانان، یک وب‌سایت (به انگلیسی، فارسی، ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، کره ای، چینی و یک نسخه برای استرالیا، کانادا، افریقا  و هلند)، کنفرانس دو سالانۀ ملی، کنفرانس دو سالانۀ زنان، انتشارات مختلف، یک ژورنال الهیاتی (Themelios)، بیش از دوازده شعبه منطقه ای، پیشقدم شدن در معاضدت بین المللی (International Outreach) که به فرو نشاندن قحطی الهیاتی در سراسر جهان اختصاص یافته و بسیاری موارد دیگر.

۳. ایدۀ اصلی و اولیۀ TGC در کافه ای واقع در پیاده روی منهتن در سال ۲۰۰۱ در حین جلسه‌ای بین دون کارسون و تیم کلر شکل گرفت. در سال ۲۰۰۵، این دو نفر کنفرانس شبانان را راه‌‌اندازی کردند که مبنا و اساس TGC را شکل داد. این کنفرانس اسنادی  بنیادی، اعترافات آموزه‌ای و دید و رویای الهیاتی برای خدمت را به‌وجود آورد، که امروز به‌عنوان نشان و پرچمی،   در تمامی خدمات TGC به چشم می خورد.

۴. وب‌سایت TGC در اصل در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد. این سایت که از وب‌سایت Arts & Letters Daily الگوبرداری کرده بود به‌منظور تدارک منابع برای خدمت انجیل‌محور برپا شد. در سال ۲۰۰۸، جاستین تیلور بلاگ خود را به TGC منتقل کرد و کوین دی‌یانگ بلاگی جدید راه‌اندازی کرد (بلاگرهای TGC دیگری از جمله تروین وکس، جارد سی. ویلسون و ری اورتلاند بعدها به آنها پیوستند). شبانان شورا نیز موعظه‌هایی را که از ده سال پیش داشتند جمع‌آوری کرده و در این وب‌سایت قرار دادند (حدود ۴۵۰۰۰ موعظۀ تفسیری).

۵. TGC در سال ۲۰۱۶ میزبان بیش از ۱۶.۴ میلیون بازدیدکنندۀ منحصربفرد و ۷۵ میلیون بازدید از صفحات بوده است. در حال حاضر این سایت بیش از ۸۰۰۰۰ منبع صوتی، ویدیویی و متنی دارد.

۶. TGC با چندین ناشر در سراسر جهان شراکت نموده تا مجموعه‌‌ای از کتب و مطالعات گروهی تولید کند که پیرامون موضوعاتی مختلف –  از موعظه گرفته تا فرزند‌پروری، الهیات و تا سخاوت –  از انجیل پشتیبانی کند. TGC سال گذشته کتابهای بسیاری که به قلم زنان نوشته شده منتشر کرده و کتابهایی که در بین موضوعات دیگر بر ایمان و کار تمرکز نموده است. امسال، چندین جلد کتاب جدید و مطالعات گروهی (در مقیاس گروههای کوچک) در کنفرانس ملی TGC معرفی خواهند شد.

۷. TGC با مترجمین، ناشران و شبکه‌های میسیونری همکاری می‌کند تا منابع مورد نیاز شبانان محلی از سراسر جهان را فراهم سازد، آن هم با تعلیم و در اختیار گذاشتن مطالب به زبان مادری‌شان. تنها در سال ۲۰۱۶، TGC بیش از ۱۶۰۰۰۰ منبع به ۱۵ زبان فراهم نموده و بین هزاران رهبر کلیسا در ۸۶ کشور مختلف توزیع نموده است (از جمله ۳۰۰۰۰ نسخه از ESV Global Study Bible). هدف کنونی TGC از خدمت تدارک منابع در سطح جهانی، تجهیز رهبران کلیسای جهانی با ۵۰۰۰۰۰ نسخه از منابع قوی الهیاتی تا سه سال آینده است. این هدف با مجموع منابعی که در طول ده سال اخیر فراهم نموده‌ایم برابری می‌کند (در صورت مراجعه و درخواست منابع برای رهبران برون مرزی، منابع   به‌صورت رایگان در اختیار فرد، کلیسا یا گروه میسیونری قرار می گیرد). TGC در کنفرانس بین المللی خود امید دارد تا بتواند مبلغ ۵۰۰۰۰$ کمک هزینۀ مالی برای ترجمه و توزیع کتابی با عنوان New City Catechism Devotional به ده زبان جمع‌آوری کند.

۸. بسیاری از گروههای مستقل و مرتبط که از TGC الگوبرداری کرده‌اند در سراسر دنیا شکل گرفته‌اند: TGC استرالیا، TGC کانادا، Coalicion (معادل TGC در زبان اسپانیایی) و Evangile21 (معادل فرانسوی TGC). به بیان دون کارسون، در زمینۀ دید و رویای بین‌المللی TGC «از همان اول به‌شکلی صریح و شفاف بیان کرده‌ایم که نمی‌خواهیم [گروههای برون‌مرزی] تحت کنترل آمریکایی‌ها باشند.» تیم کلر اضافه می‌کند که مهم و ضروری است که چنین مشارکتهایی که از TGC الهام گرفته‌اند به‌صورت بومی باقی بمانند.

۹.  TGC از پروژه‌هایی که چشم‌اندازهای انجیل‌محور را به‌طرقی جدید گسترش می‌دهند حمایت می‌کند، از برنامه‌های رایگان موبایل گرفته تا دانلود رایگان موسیقی تا گالری‌های داستان. TGC با تعهد به نوآوری همچون یک اتاق فکر عمل می‌کند تا کلیسا را هدایت کرده و از پروژه‌هایی حمایت کند که در خدمت به یک هدف واحد هستند: تجهیز مردم برای زندگی، تعلیم، سراییدن، کار و خدمت به‌عنوان افرادی که به‌واسطۀ عیسی تولدی تازه و حیاتی نو یافته‌اند.

——————————————

کلیه حقوق محفوظ است. استفاده از مطالب  با ذکر ماخذ مجاز می باشد. ۲۰۲۰©

www.kanoneenjil.com

این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.